Ik heb begin januari een huurcontract getekend voor een woning en nu wil mijn huurbaas denk ik het niet meer aan mij verhuren kan hij dit zo doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Een getekend contract is een getekend contract.
Hooguit kunnen er ontbindende voorwaarden zijn, maar een normale verhuurder controleert dat natuurlijk vóór het tekenen van een contract (bijvoorbeeld voor een sociale huurwoning: of je inkomen wel correct is voor de betreffende woning).
Waarom denk je dat hij het niet meer aan jou wil verhuren? Heb je de sleutel(s) al?
Als er problemen ontstaan, steek dan hier je licht op: http://www.woonbond.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Eenmaal dat je een huurkontrakt hebt ondertekend is er geen weg meer terug ! Je huisbaas kan niet zomaar dit kontrakt verbreken tenzij er ernstige vermoedens zijn dat je bijvoorbeeld de huur niet zou kunnen betalen, het beste laat je het kontrakt ook registreren bij een Registra-
tiekantoor (zie link),dan ben je safe en kan de huisbaas je moeilijker uitzetten !

Dan kan het alleen nog na de tussenkomst van de heer Vrederechter, en ook nog maar in bepaalde gevallen !

Normaal heb je niet te vrezen, want het is een officieel document dat wordt getekend door de beide partijen zijde de verhuurder (die het goed aan jou verhuurt), en de huurder (die het goed mag betrekken)

Voor de zekerheid heb ik er enkele linken aan toegevoegd waar je meer info kan vinden ivm dit onderwerp !

Veel sukses !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een getekende huurovereenkomst hebt en je bent particulier en je valt niet in de vrije sector, dan heb je recht op huurbescherming. Hij kan niet na het tekenen nog terug omdat ie er een slecht gevoel over heeft. Voorwaarden had hij van te voren kenbaar moeten maken.

Als je de sleutel niet krijgt zou je zelf nog zelf een ander slot kunnen laten plaatsen, maar de vraag is of je dit wilt doen.