ik wil weten hoe de waterleidingen in mijn huis loopt? Een plattegrond krijgen bij wie moet ik dan wezen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als het er wel is klopt het bij oudere woningen vaak niet omdat die bij de verbouwing niet was bijgewerkt :-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch kan ik vaak veel vinden in de bouwtekeningen die ergens bij de gemeente liggen. (archief, soms online) Riool en afvoeren zijn vaak beschreven.
Waterleidingen minder vaak. Als je zegt in welke stad je woont kan ik even voor je zoeken, hoewel je het als het goed is, snel moet kunnen vinden.

Antwoorden (1)

Bij de gemeente kun je bouwtekeningen opvragen, maar pas op, je weet nooit zeker of dit nog daadwerkelijk klopt, als je een oude woning hebt en er vaak er verbouwingen geweest zijn heb je eigenlijk niets aan deze tekeningen.

Als het voor jou erg belangrijk is om precies te weten waar je waterleidingen lopen, kun je ook een bedrijf inschakelen die met een leidingtracer of sonde alle waterleidingen in kaart brengt.

De vraag is of dat het waard is voor jouw doel, de meeste verbouwers knopen een nieuw pijpje aan de waterleiding die zichtbaar is of die ze weten te zitten.